Unge

Unge med hørenedsættelse

I Høreforeningen kan du møde andre unge med høretab.

Når man er ung og har høretab, kan man godt føle sig helt alene og synes, at andre har svært ved at forstå, hvordan man har det. Men sådan behøver det ikke at være! I Høreforeningen kan du møde andre unge med høretab, fx via vores ungearrangementer.

Ungdomslejr

Høreforeningen arrangerer hvert år en lejr for unge mellem 18 og 35 år. Her mødes unge fra hele landet og bliver klogere på sig selv og deres høretab og knytter netværk og venskaber. Ungdomslejren har gennem årene gjort en positiv forskel for rigtig mange unge og mange kommer igen år efter år, fordi de simpelthen ikke har lyst til at gå glip af det unikke fællesskab, de finder på ungdomslejren.

Uddannelse

Selvom det måske kan virke vanskeligt eller uoverskueligt at gennemføre en uddannelse med nedsat hørelse, så skal du vide, at der er mange muligheder for støtte til dig, der er eller skal i gang med en uddannelse.