Hørecamp 2022

Hørecamp 2023

Hørecamp 2022 er for dig, der går i 6. - 9. klasse og har høretab. Weekenden foregår på Frijsenborg Efterskole i Hammel fra den 3. - 5. november 2023.

Høreforeningen, Frijsenborg Efterskole og Decibel inviterer dig til den fedeste Hørecamp. Kom med på en fantastisk weekend, hvor du kan grine, lytte og blive klogere på dig selv og din hørelse. I løbet af weekenden får du også brugt din krop og mulighed for at få nye venner, der også har et høretab.

Hvem?
Weekenden er for dig, der går i 6. - 9. klasse og har høretab.

Hvorfor?
På Hørecamp vil du møde andre på din alder, som også har et høretab. Du bliver klogere på, hvordan andre oplever at være ung og have et høretab. Sammen skaber vi en skøn weekend, hvor gode oplevelser og nye venskaber kan opstå.

Hvornår?
Vi starter fredag den 3. november med aftensmad kl. 19.15 og slutter af efter frokost søndag den 5. november kl. 11.30.

Hvor?
Weekenden foregår på Frijsenborg Efterskole i Hammel.

Hvad?
Programmet vil bl.a. byde på:
• Bliv klogere på dig selv og dit høretab
• Introduktion til høreudstyr
• Linjefagsworkshops
• Fest med overraskelse
• Videoløb
• Spændende foredrag
• Erfaringsudveksling
• Hygge og nye venner

Arrangører
Hørecamp arrangeres af Høreforeningen, Decibel og Frijsenborg Efterskole.

Tilmelding og deltagerbetaling
Det koster 500 kr. at deltage. Dette beløb inkluderer overnatning, fuld forplejning, aktiviteter og evt. transport fra Aarhus Banegård til Frijsenborg Efterskole + retur om søndagen.

Tilmeldingsfristen er senest 23. oktober - tilmeld dig her

Medlemskab
Medlemskab af Høreforeningen og Decibel er ikke et krav. Men vi vil opfordre til at melde dig ind, hvis du ikke allerede er medlem. Fordelene er mange - uden os, ingen Hørecamp!

Transport
Transport til Aarhus Banegård/Frijsenborg Efterskole skal du selv betale. Vi tilbyder, at du kan rejse med et bestemt IC-Lyntog fra København og følges med 2 voksne og andre deltagere. Hvis du i tilmeldingen sætter kryds i “Fællestransport”, så sørger vi for pladsreservationer, så vi kan sidde sammen. Du skal selv sørge for selve billetten til toget. Fra banegården i Aarhus og til efterskolen kører vi i bus sammen - her er det også muligt at benytte sig af fællestransporten.

Toget kører fra København H den 3/11 kl. 15.05 - IC 157 - og retur fra Aarhus den 5/11 kl. 12.45 - IC 140. Se rejseplan her

Spørgsmål
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Rasmus Bejder fra Frijsenborg Efterskole på rb@fus.dk, Sara Maria Cordtz fra Decibel på sara@decibel.dk eller Anne Mette Kristensen fra Høreforeningen på amk@hoereforeningen.dk. Der vil blive sendt en deltagermail ud til alle tilmeldte ca. 14 dage før weekenden med praktisk information, program osv.

Vi glæder os til at se dig!

Print og tag med
Kender du nogen, der kunne have glæde af at deltage på Hørecamp?

Så giv dem denne invitation der også kan printes.

Se også denne film fra en lignende weekend på Frijsenborg Efterskole:

Webdesign og udvikling / SYNERGI